söndag 30 mars 2008

Mera beställningskläder!

Detta blev en väldigt produktiv dag, svärmor tog hand om sonen, och jag har tillfälligt stop i c-uppsatsskrivandet för att invänta alla enkätsvar. Äntligen hann jag göra klart det sista beställningsjobbet, ett par byxor och en tröja i storlek 98. När båda plaggen var klara tyckte jag att det såg lite väl pyjamasaktigt ut, och tanken var ju att mottagaren skulle ha ett par byxor och en tröja, inte en pyjamas. Jag valde då att även göra en hoodie, i matchande randig trikå ifrån Jofotex, så har man lite valmöjlighet att matcha som man vill. Allt gick ovanligt smidigt med dessa tre plagg, hoodien tog allt som allt en halvtimma, det är nog rekord för mig!

Trikå till byxor och tröja ifrån e-slöjd
Trikån till Hoodien ifrån Jofotex
Anoraksnöre, stoppar och muddväv ifrån Bibbis textil



Gräsgröna brallor med ljusgrön mudd, anoraksnöre och stoppar

Närbild arm på hoodien


Hoodie, färgerna syns inte så väl på denna bild
Närbild byxor och hoodie

3 kommentarer:

Annelie sa...

Vad fina kläder du syr! Undrar åxå vilket märke du har på din vanliga symaskin. Har för mig att jag läst i bloggen att du fållar med fuskoverlocksömmen o jag tycker den ser så fin ut.

Sofie sa...

Hej! Tack, tack! Jag har en Huskvarna Daisy, tror inte de säljer just den modellen längre, men nästan alla vanliga maskiner som inte är alldeles för gamla har den sömmen jag använder, älskar den sömmen, den blir jättesnygg som fåll. Speciellt om man ändrar stygnbredden och gör den ganska smal!

Annelie sa...

Själv har jag maskiner från 60- och 80-tal så jag vill gärna hitta nån bra nyare maskin. Men det är svårt att hitta nåt i maskinträsket, finns ju hur mycket som helst! jag trampar vidare ;)
Ha det bra o sy på, gillar din blogg skarpt!