måndag 17 mars 2008

En pyjamas av restbitar!

En tvådelad pyjamas av resttyger! Jag hade lite småbitar kvar av detta orangerandiga tyg, ville inte slänga det, så det fick bli en liten pyjamas i hemmaknåpad modell....Byxorna fick lite tight modell och tröjan fick jag sy en skärning på mitt fram eftersom bitarna inte räckte till ett helt framstycke. Och så korta ärmar fick det bli. Kanske inte direkt något mästerverk, men den tjänar nog sitt syfte bra i alla fall....(att sova i)!
Har brist på tyger hemma nu :-( Men jag väntar på en beställning från e-slöjd som borde komma i dagarna :-)






4 kommentarer:

Jes sa...

Den blev ju jättebra, fint tyg. Syns inte att det är en "rest"-pyamas.

Unknown sa...

Jag vill också ha en mamma som syr pyjamasar åt mig! Eller lära mig sy dem själv... :) /linaboozon

Familjen skogstokig sa...

Tokfina grejjor!

Nu tänkte vi komma igång med barnklädesbytet, inboxa din emailadress samt postadress till Tyras Föräldrar på fl, så kommer ett mail med frågor som man ska lägga ut på sin blogg alt. fl-blogg. Tanken var att alla ska fåsin mottagare innan påsk ifall man vill utnyttja helgerna till att sy, så snabba gärna på lite med infon. Självklart kan du vänta till exjobbet lugnar ner sig med att skicka grejorna!

Glad Påsk
sopheia/knoddochfjant

Gulligan sa...

Jättefin blev den! Med så snyggt tyg vill man använda alla bitar.