lördag 8 mars 2008

En liten påskkyckling!

En liten påskdress till lillkillen blev det idag. Det är nog bara till påsk som jag klär honom i både gul tröja och gula byxor, men annars kan nog luvtröjan bli snygg till ett par jeans eller muddbyxor med annan färg.

Den gula velouren är ifrån Jofotex
Gulrandig trikå som foder till luvan ifrån Jofotex
Vit muddväv ifrån Ohlssons tyger.

Namnlappen fick sitta bak precis som på de svarta manchesterbrallorna, och på hoodien satte jag den vikt över midjefållen.
Denna gång provade jag för första gången att sy med muddväv istället för snedslå som kantband på luvan. Efter lite tips från andra bloggare lyckades jag att få det någorlunda bra, men jag ska prova med några små ändringar nästa gång.

Maskinval: Overlock att sy ihop delar på hoodie och byxor.
Vanliga maskinen, sicksack till kantbanden och förstärkt raksöm till att fålla hoodien.










6 kommentarer:

GOBLIgobli sa...

Gud vad fin den blev! Klart det ska vara påskkyckling nu till våren. ;-)
Du får så fina actionbilder på dina småplagg, helt underbara att titta på. Söt goding! :-D

Sofie sa...

hehe Tack! Ja, det går inte att få några lugna, poetiska bilder på min lilla illbatting, det blir många suddiga bilder som får raderas innan man lyckas knäppa några få som har någorlunda skärpa!

Anonym sa...

Så söt liten modell du har :-)...och helt underbara plagg!

Sofie sa...

Tack, tack! :-)

Anonym sa...

helt underbar jag knåpar på något liknande o vad snyggt med randigt fodrad luva

Jes sa...

Superfin "outfit" jag gillar gult :)