onsdag 26 mars 2008

Dockkläder!

Alfies kompis har fått en docka, men den hade inga kläder på sig när hon fick den. Nu har hon dock fått en klänning, ett par byxor med rödd mudd i midjan och en liten scarf på huvudet. Jag får se om jag hinner sy en klänning till innan hon får tillbaka dockan, men nu slipper hon i alla fall gå naken.

Lite pilligt när det var så pyttesmått allting, så jag satte kantband innan jag sydde ihop klänningen och sen sydde jag ihop axelpartiet med vanlig raksöm, men använde overlocken till att sy ihop sidosömmarna. Sist bankade jag i två tryckknappar i ryggen!











3 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina de blev i retrotyget.
Det är verkligen så bra med dockkläder, går fort och man kan släppa fantasin helt fritt och göra vad som helst nästan. Jag stickade och virkade massvis till mina barbiedockor när jag var liten.

Anonym sa...

Gud vad gulligt det blev! Du är ju så himla duktig!

Jag är ju medveten om att du har mycket att göra, men jag skulle bli väldigt glad om du hade möjlighet att sy en klänning till Hilda (gärna med tillhörande huckle) och kanske matchande klänning till dockan. Hilda har storlek 80 och är 76 cm lång. Huvudmått 49 cm. Den får gärna vara lite finare än vardagsklänning. Förklädesmodellerna tycker jag om. Men eftersom jag älskar överraskningar så får du bestämma tyg själv. Dock inte knallgult eller plysch.

Har du sett Kalikås kläder och mössor? Jag tycker djurmössorna är så söta!

Kram Ingela

rino sa...

söt:-)