onsdag 26 mars 2008

Båttröja med bred halsmudd!

Detta underbara trikåtyg hittade jag på Jofotex sist jag var där. Matchade det med lite gul muddväv som jag hade hemma, och vips blev det en liten t-shirt. Valde att göra extrabred mudd i halsringningen och det blev ganska coolt när tröjan satt på. tryckknappar i ena axeln blev det också, inte för att det behövdes, mest för syns skull.

Trikå ifrån Jofotex
Muddväv ifrån lokala syaffären

Overlock till alla delar, förstärkt raksöm till stickningen i halsen och muddväv som kantband i midjan.







4 kommentarer:

Annelie sa...

Vilket härligt tyg! Jättefin tröja!

Anonym sa...

Åh vilket tufft tyg, det skulle mina killar älska. Är det länge sedan det införskaffades på Jofotex? Eller kan man kanske ha tur att hitta det fortfarande?

Sofie sa...

Tack!

Mari78: Det var bara några veckor sedan jag handlade det tyget, så det finns säkert kvar. Ångrar att jag inte köpte mer...

Jes sa...

Cool tröja! blev snyggt med den lite högre mudden. Din rörliga lilla model är underbar :)