tisdag 4 mars 2008

Lite galna brallor och en favorittröja!

Igår fick jag för mig att sy ett par svarta manchestermuddisar, och en tröja med raglanärm. Jag tycker att Alfred har alldeles för många enfärgade byxor, så jag ville sätta lite "sprätt" på dessa! Nu i efterhand vet jag faktiskt inte om jag gjorde ett bra eller dåligt val, kan inte bestämma mig för om det blev "coolt" eller "asfult" med fickorna i blommig manchester?!

Denna gång valde jag att sy på namnlappen mitt bak på rumpan. Och istället för mudd i bensluten satte jag resår och fållade med tvillingnålen som jag äntligen fått snits på. Tröjan valde jag dock att fålla med hushållsoverlocksömmen, tycker den är lite dekorativ.

Maskinval: Overlock till att sy ihop alla delar, vanliga maskinen till stickningar och fållar.
Roligt: Att tröjan blev så bra!
Trist: Att jag inte vet om jag gillar fickorna på brallorna?!
Tyger ifrån Jofotex, mudd ifrån MG tyger





3 kommentarer:

kilje sa...

Helcoola brallor!

Jes sa...

Tröjan blevjättefin, snygg modell, vart kommer mönsstret i från ? Kan inte heller bestämma mig om jag gillar byxorna.

Sofie sa...

Hahaha....jag har kommit fram till att jag inte gillar fickorna på byxorna, men byxorna i sig är "sköna". Så när jag får tid ska det sprättas och ersättas med svarta fickor istället. Tröjan är eget mönster, den är jag helnöjd med som den är.