fredag 8 februari 2008

Tröja och byxor till Alfie!

Igårkväll satte jag igång med en tröja till Alfie, vi har insett att han har massor byxor men nästan inga tröjor. Det gick fort och smidigt att göra tröjan så jag bestämde mig för att göra ett par matchande bruna velourmuddisar med gul/vitrandig mudd till. Tyvärr tog det lite väl lång tid och jag glömde tid och rum, upptäckte när jag var klar att klockan var 02.10 på natten. Imorse fick i alla fall Alfie prova kläderna och de satt perfekt!
Den gul/vitrandiga trikån och mudden är ifrån Jofotex. Vilket underbart material att sy i, är nog lika förtjust i denna trikå som i e-slöjds.
Brun velour ifrån Stoff och Stil.










1 kommentar:

[ LiEmEl ] sa...

alltid lika fina kläder..... coolt med mudden på byxorna i samma färg som tröjan.... jättefint set.