måndag 18 februari 2008

Jacka i prickig fleece!

Lillkillens vår-fleecejacka är fortfarande lite stor så jag sydde en som han kan ha tills han vuxit i den. Prickig fleece, och marinblått foder ifrån Jofotex!
Här kunde jag givetvis gjort det snyggare genom att göra sömmen osynlig med hjälp av fodret, dvs sy ihop fodertyget och sedan vända rätsidan utåt och avigsidan in mot fleecen, men tiden räckte inte till och jackan behövdes samma dag... Till nästa gång ska jag vara mer noggrann!





Svårt att fota en liten som inte vill sitta still

4 kommentarer:

Gulligan sa...

verkligen fin..vad är det för modell..

Sofie sa...

Tack!

Det är som det mesta jag syr eget mönster...Jag utgick dock från mönster på en vanlig tröja ifrån Ottobre nr 1/2008 behöll längden, men breddade lite för att få utrymme för kläder under. Och så lade jag till luva bara...

Ceci sa...

Vilken snygg jacka! Jag ska lägga till dig bland mina länkar genast...

Jes sa...

Så fin jacka!!! fint tyg!!!