fredag 15 februari 2008

Ännu en jumpsuit!

Idag kunde jag inte hålla mig ifrån symaskinen, så efter att jag gjort lite jobb och skolarbeten klart så satte jag igång med ännu en jumpsuit. Denna gång blev det en svart velour ifrån Ohlssons tyger, med mossgrön mudd även den från Ohlssons. denna gång sydde jag i helt bak och framstycke, det gjorde arbetet lite snabbare och jag tycker att det blev precis lika snyggt som med delat. allt gick toppen och flöt på fint, jag märker att jag blir snabbare och snabbare nu!

Trist: Inget förutom att resåren på baksidan hamnade lite långt ner, men inget som stör.

Kul: Att det gick så snabbt och resultatet blev så bra i slutändan. Dragkedjan blev fin eftersom jag sydde den lite dold bakom tyget.


Tyvärr ser dragkedjan helt sne ut på denna bild, det är den inte, utan plagget låg konstigt när jag fotade!





















2 kommentarer:

Skaparstigen sa...

Så fin den blev! Och vilken härlig lugg han har! :)

Marianne sa...

Hej! Halkade in på din blogg via någon annan och åter någon annan. Oj, vad mycket fint du gjort. Väcker gamla minnen hos mig. När jag fick mitt första barn -87 sydde nästan varenda mamma till sina småttingar. Då var det "mjukistyger" som gällde.