tisdag 12 februari 2008

Pyjamastest!

Första pyjamasen! Jag har inget mönster på pyjamas eller bodysuit, så jag ritade av en jumpsuit ifrån "Ej sikke lej" med raglanärm och testade mig fram lite. Några småmissar här och var blev det, men då vet jag vad jag ska göra annorlunda nästa gång. Halsringningen blev för vid när jag hade sytt på ärmarna, jag sydde då en söm på ovansidan av ärmen (blev tokfult, men den ska ju bara sovas i)....dessutom vet jag att jag ska vara mer nogrann med avståndet mellan alla tryckknappar så att det blir samma. Det syns mer än man kanske tror om det skiljer lite....

Trikå ifrån Jofotex, med orange muddväv ifrån Stoff och Stil!

Såhär blev resultatet....





2 kommentarer:

Gekko sa...

Vilken härlig pyjamas! Det randiga tyget var ju skönt!

Sofie sa...

Ja, visst är det fint det tyget, jag vill ha revanch och sy en ny pyjamas i samma tyg men utan missarna jag gjorde!