torsdag 21 februari 2008

Pyjamas "in action"!

Är det något Alfie behöver nu så är det pyjamasar. Han sover i och för sig i grobag, men de gånger den är i tvätten eller bara som mysplagg kan det vara bra att ha ett par stycken.
Trikån kommer ifrån Jofotex och det är egenknåpat mönster ifrån en Katvig-bodysuit.
Allt gick smärtfritt tills jag kom till tryckknapparna. Tyget gick inte att få helt jämt längsmed benet utan bucklar sig något i grenen. Jag tror misstaget var att jag sydde ihop benet längst ner för att kunna sätta på benmudd FÖRE jag fäste tryckknapparna. Tror att jag skulle gjort det i omvänd ordning.

In action!






4 kommentarer:

Gekko sa...

Snygg! Fint tyg förresten!

hilda07 sa...

Hej Alfred!
Jag har blivit frisk nu, bara lite hosta kvar. Hur mår du?

Du ska få min mössa, för den var ju lite liten. Mamma och pappa köpte en ny mössa åt mig när jag var sjuk. Därför väntar jag med att beställa en ny sådan, men jag ska ta med mig vantarna till din mamma. Hon ska göra de lite bredare om muddarna. Din mamma är så duktig på att sy. Min mamma hinner aldrig sånt.

Du kommer på sången på tisdag va?

Kram Hilda

Jes sa...

Vilka härliga in action bilder :) Pyamasen blev snygg.

GOBLIgobli sa...

*asg* De var de bästa actionbilderna jag sett!! :-D Helfestliga!
Fin jamas också. ;-)