tisdag 12 februari 2008

gulrandig bandana!

Igår fick jag lite syabstinens och kollade igenom vad som skulle kunna göras av lite resttyger. Den gulrandiga trikån räckte precis till en bandana med vit fleece bakom. Jag hade lite knappt med tid så jag valde att inte vändsy utan gjorde istället synlig overlocksöm i kanten. Jag har äntligen fått snitts på det där med tryckknapparna också, så jag satte dit det istället för kardborreband. Två knappar på underdelen för att kunna variera lite i storlek.
Allt gick utmärkt förutom att jag råkade vika tyget på ett ställe när jag sydde overlocksömmen, det var dock bak i knäppningen så jag valde att inte sprätta, sömmen går ju runt hela plagget så i så fall skulle jag få sprätta upp hela och sy om från början. Sen är det ju Alfred som ska ha den, och jag tror vi står ut med det både han och jag!

FRAMSIDA

BAKSIDA

NÄRBILD TRCKKNAPPAR


FÖRSTA PROVNINGEN

1 kommentar:

Mimmi sa...

Det är verkligen härligt det där gul-vita tyget!