onsdag 3 juni 2009

Min första prinsessklänning!

För några dagar sen sprang jag på en massa tyger för 20 kr/m....jag hade egentligen inte tänkt köpa några tyger på ett tag framöver, men när det var så billigt var jag ju tvungen. Det fick bli min allra första prinsessklänning.

Storlek 68/74, sydd i två lager där underkjolen är rosa, men överdelen på fodret är i samma tyg som framsidan. Rynk mitt på, och rosa kantband med knyt i ryggen. Längst ner på fodret sydde jag dit en remsa tyll för att göra den riktigt prinsessig.

Matchande shorts med resår i benen och rosa mudd i midjan. Även dessa i strl 68/74.

Mönster: Eget
Tyg: tygvaruhuset, Lindesberg

Mindre roligt: Att jag först hade tänkt att sy en vändbar klänning men misslyckades, fick istället bli lösning med att sy dit kantband i hals och armhål.

Roligt: Att den i slutändan blev ganska söt och förmodligen kommer att vara sval och skön i sommarvärmen.




jätteglad!









5 kommentarer:

GlamiNa sa...

Va gulligt =)

Hello sa...

Vilken tur att du bjöd på så söt livebild, så jag kan säga vad fint det blev. På bara de första bilderna mindes jag med fasa farmors första present till äldsta dottern - skotskrutiga puffbyxor med brodyr i kanterna och rosett på rumpan! Det såg förskräckligt ut och det är fascinerande hur samma grundmodell kan se så bra ut i en annan tid och ffa ett annat tyg! Superhärlig sommarprinsessa!

Palven sa...

Supersöt =)

Helena sa...

Jättefint!

Hela rubbet sa...

vilka gulliga barnkläder du syr.