fredag 26 juni 2009

Bodysuit till lillan!

Jag har insett att dottern har alldeles för många klänningar, detta måste genast vägas upp med lite shorts, t-shirtar och, bodysuits. Jag började med en brun molnbodysuit i storlek 68. När jag fotade bodyn och dregglisen hade jag bara 5 tryckknappar på bodyn. Den fick efter första provningen ytterligare 3 tryckknappar till för att undvika glipor mellan knapparna.

Mönster: eget, ritade av en body i storlek 68 och gjorde ben, samt breddade lite för att kunna klippa framsidans ena sida och ben, bandkanta och slå i tryckknappar! För första gången provade jag att kanta med ett annat trikåtyg istället för muddväv. Använde det turkosa molntyget som kantband!




Lite läskigt...

Tur att man kan hålla i sig!

11 kommentarer:

od Andulky sa...

Jisses så fin!! Och så söt hon är! Vad glad jag är att jag till slut också har beställt lite moln :-)

Lallis/Helene sa...

Åh så fin! Snyggt med det turkosa molntyget till kantband. En rikttig liten sötnos till tös du har :)

Strumpetossa sa...

Så fiin!!!

Sandra sa...

Vad fin!

Jättesnyggt med det turkosa molntyget till kantband!

Mimmi sa...

Superfin! Jag har en likadan på gång som pjymas till G, men jag har inte bestämt muddfärg ännu, det lutar åt gult.

sygryn sa...

Vilken fin! Jättefint med turkos till det bruna molntyget!

Doris_Assar sa...

Supersnyggt!!

Jes sa...

Vilken härlig!!!!molntyget är ju bara fantastisk, och vilka fina bilder :)

alexandra sa...

gud vad snygg, blir riktigt avundsjuk, jag vill också kunna sy. men jag är urkass på det..

Anonym sa...

Hej. Jag tänkte fråga om du inte möjligen har lite gamla babykläder som du skulle vilja bli av med då jag antar att dina barn också växer ur kläder med en himlans fart. Jag och min sambo ska få barn i vinter men har en riktigt taskig ekonomi så jag försöker hitta fina kläder på andra sätt än att köpa nytt.

mvh zarah
phallandra@hotmail.com

Heilt spesiell sa...

Helt nydelig!!