tisdag 16 juni 2009

kaninklänning med dragkedja!

Denna klänning syddes i förra veckan, en kaninklänning i härlig limefärg med bruna kantband, luva samt röd dragkedja. Ett brunt velourhjärta blev det nedanför dragkedjan, mest för att dölja ett hål som råkade hamna där, och jag är så lat att jag inte orkade sprätta och sy om dragkedjan, så då fick det bli lite applikationstest istället...Luvan syddes som en fyrkant, med tre delar istället för två delar som jag brukar göra. En rektangel i mitten och två sidodelar!

Storlek 68/74
Mönster: Eget
Kanintyg ifrån JNYdesign
dragkedja ifrån farmor, säkert jättegammal, tyvärr färgade den av sig på tyget så fort lillan började dreggla så den blev blöt, men jag hoppas det rättar till sig i tvätten....





9 kommentarer:

Hello sa...

Åh, så söt!

Nöden är uppfinningarnas moder, heter det ju - det blev ju jättefint med hjärtat! Tur att det blev hål och du var "lat" ;)

Hoppas färgen går bort i tvätten! Det var ju ett oväntat dilemma.

Jes sa...

Jättesöt klänning, va snyggt de gröna kanintyget va, den färgen köpte inte jag :(

od Andulky sa...

Underbart söt!!
Har också sytt i det tyget och ju mer jag tittar på det, desto mer tycker jag om det!

Helena sa...

Jättefin klänning!

Strumpetossa sa...

Helt underbar klänning!! Den var ju verkligen jätte fin.

Äppel Päppel sa...

Gud så söt! Både kaninklänningen och lilla tjejen!

Stellen sa...

Jättefin klänning!! Och super söt flicka!! :)

Sandra sa...

Fantastiskt fin klänning i fint tyg!

Sofia sa...

Jättesöt!!