söndag 28 juni 2009

Vagnsdyna!

Vi har en finfin fårskinnsfäll till lillans vagn, och jag vet att de värmer på vintern och svalkar på sommaren, men det såg så himla varmt ut ändå, så bara känslan gjorde att jag inte kunde låta det vara kvar i denna värmen. Sen tyckte jag den helsvarta vagnen behövde piffas upp med lite färg, så jag snodde ihop en vagnsdyna istället, i färgglatt randigt IKEA-tyg.

Jag mätte vagnens sits, lade tre lager fleece och sydde ihop. Sen sydde jag bara ett fodral till fleecen i svalt bomullstyg och markerade hål för selen och bygelstoppet. Sydde knapphål vid markeringarna och sprättade upp så att man kan trä igenom. KLART!




3 kommentarer:

Cia sa...

Verkligen snyggt! Nu blev jag inspirerad...igen :)

Jenny sa...

Jättefin!!! Det ser så enkelt ut när du syr saker haha!

Velkommen til min kreative verden sa...

Her var det mye fint barnetøy: ) Fin blogg!