onsdag 17 juni 2009

I LOVE MOLN!!!

Åh, jag ÄLSKAR verkligen molntyget, så underbara färger och kvalitén är helt perfekt!!!
Igår kom de till mig, och de tvättades direkt och torkades ute i solskenet. På kvällen satte jag mig och sydde en molnt-shirt (strl 98) till tvååringen med vita raglanärmar, och till lilltjejen blev det en rosa molnklänning med vita raglanärmar samt turkosa molntights till (strl 68/74)...Blev klar kl 01.00 inatt och imorse provades det kläder. Sonen gillade tröjan direkt och ville ha den till dagis!

Till sonen ska även göras ett par byxor i moln, funderar bara på om det ska bli långmuddisar eller shorts, och om de ska vara i bruna eller turkosa moln??!!!

Tyg: Molntyg ifrån JNYdesign
Mönster: modifierat ifrån Ottobre till t-shirten, eget till tights och klänning.
Vit muddväv ifrån Stoff och Stil






7 kommentarer:

Sandra sa...

Åååh du ger mig ångest! =)
Har nyss beställt molntyget, men insåg nu så snyggt det blev med vita ärmar. Men vitt brukar ju matcha även om det inte är köpt på samma ställe, så det ordnar sig väl.

Fint med tights i molntyget!
Och fina tröjor!

GlamiNa sa...

Åh vad fint du sytt till dem!
o vilka söta barn sen då! =)

Fia sa...

Jättefint!
Det är ett underbart tyg...och dina tröjor går inte av för hackor heller!

Anonym sa...

Åååå, vilka fina molnkläder du sytt!!! Jag hämtade ut mitt paket med molntyg igår, och är så sugen på att sätta saxen i dem... =) Jag har nog köpt för lite dock, då 15-åringen här hemma föll för det rosa... (Det hade jag inte räknat med. =))
/Gisela

elisborg.blogg.se

angelmax sa...

super fina! jag har oxå köpt moln tyget jag är lite kass på att förtvätta tyger ibland, tänkte fråga om du gjort det och om det krympte mycket i så fall?

Sofie sa...

Tack för alla söta kommentarer!

Angelmax: Jag var också kass på att förtvätta förut, men tröttnade på att alla kläder tappade formen och blev för små efter första tvätten. Numera tvättar jag ALLTID innan jag syr. 60 grader har jag för mig att det ska tvättas i. Vet inte om det krymper mycket tyvärr, kastade det direkt in i maskinen när jag fick det ;-)

jenny sa...

Superfint! Tyget är underbart.