torsdag 28 maj 2009

Ett litet krumelurset!

Jag vet inte om det är kameran som bara blir sämre och sämre, eller om det är jag som ställer högre och högre krav, och jag VET att jag tjatat om det tidigare i bloggen, men det är inte roligt längre att fota och blogga om sina plagg när bilderna blir så otroligt fula...Jag hoppas snart, snart kunna införskaffa en bättre kamera!

Nu väntade jag i alla fall på en solgklimt och när den kom rusade jag ut på altanen och fotade ett litet set med lila krumelurer till lillan. Storlek 68 och mönstret är eget. Tyget kommer ifrån mjukatyger.

Rynk i klänningen (endast vid sidorna) och jag provade att fålla genom att vika upp mot avigsidan och sy en overlocksöm sen vika ner igen och sticka ner med vanlig elastisk raksöm. Blev väl sådär, men på håll ser det ok ut. Givetvis är en coverlockmaskin högst på min önskelista! :-)

Byxorna har resår i midja och rynk nertill, sömmen längst ner är rullfåll sydd på overlockmaskinen.





3 kommentarer: