onsdag 13 maj 2009

syskonjeans!

I lördags tog jag och en kompis en spontantripp till Calletex, det blev inte så mycket handlat i och med att jag hade båda barnen med mig och Alfie envisades med att trotsa och bråka så mycket han kunde. Jag fick i alla fall med mig en meter tunn stretchdenim och ett lite retroblommigt manchesteraktigt tyg, samt lite muddväv...
Av denimen blev det två muddjeans, ett par till båda barnen. De är exakt likadana förutom färgen på mudden, samt att lillans är 4 storlekar mindre än Alfies ;-)

Jag använde mitt vanliga egenritade muddbyxmönster, men innan jag sydde ihop delarna sydde jag på ficka och namnlappen på fickan. På båda brallorna sydde jag även dit en flärp som går mellan midjemudd och ena byxbenet med en tryckknapp på (bara som en detalj, ingen funktion). De fick också sin första bokstav i namnet på ena låret, sydd i samma färg som mudden.

Mönster: Eget
Tyg: Denim ifrån Calletex, cerise muddväv ifrån Ohlssons tyger och turkos muddväv ifrån Stoff och stil.


Fickan med namnlappen på

T på ena byxbenet

Killen som är svårfotad för tillfället
Står still en sekund...

Bakficka med namnlapp

A på ena byxbenet

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Jättefina byxor - tror jag köpte samma tyg när jag var på Calletex 1 maj. :-D

GlamiNa sa...

Åh, verkligen Superfina!

Sandra sa...

Vilka jättefina byxor!

Vilket fint tyg!

od Andulky sa...

Supersnygga!!

Skaparstigen sa...

Fint!
Så du har också ett trotsigt barn som inte vill vara med på kort? A vill enbart vara med om han får göra fula miner.

r e b e c k a sa...

vad fina byxor! sydde ett par liknande härom veckan men med lite tråkigare muddfärg, hittar inget snyggare här där jag bor tyvärr...