onsdag 15 oktober 2008

Sista beställningen på ett tag...

Nu är det sista beställningssetet färdigsytt och idag ska jag mass-sy lite nya kläder till Alfie som fått ligga efter ett tag. Detta bebisset är också sytt i e-slöjds trikå, och jag letade som fördärvad efter en matchande mudd i turkos eller lila och fick till slut ge upp att hitta en i samma nyans. I samråd med beställaren blev det istället brun mudd och jag tyckte det blev riktigt fint ihop. Som vanligt blir jag sugen på ett likadant till vår skrutt i magen. Hjälmmössan syddes vändbar, antingen med sömmen utåt för att slippa skavande sömmar mot det lilla huvudet, eller med sömmen inåt!


Sömmen på mössan utåt


Sömmen inåt

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Riktigt fint blev det mned brun mudd, även om jag är lite envis med att vilja ha mudd i samma färg. Har också lite E-slöjds tyger som jag önskar matchande muddar till, men det är inte lätt alltid :-(

Annelie sa...

Ååå! Vad fint! Tycker det blev skitsnyggt med brun mudd till!!

Anonym sa...

Så fint det blev!!! Vår lilla filur kommer bli så tjusig i sina kläder :) Tyckte att det blev fint med brun mudd till, hellre nån helt annan färg än nått som är samma färg men fel nyans.

Skaparstigen sa...

Brun är ju en riktig universalfärg - passar till allt!