söndag 12 oktober 2008

Handarbetsutbyte- sovpåse till januaribebis!

Dags för ett handarbetsutbyte igen. Denna gång ska mottagaren få en sovpåse i kanintyget och vår kommande decemberbebis ska få ett par stickade varma vintertossor, perfekt att värma små kalla fötter i vagnen med.

Tyg: Kanintyg ifrån JNYdesign
Brun mudd ifrån Stoff och stil
Prymknappar (för första gången använt min nyinförskaffade prymtång, nu ska jag aldrig mer köra med andra knappar än Prym...helt fantastiskt!) köpta hos Bibbis textil.

Jag tänkte först ha farfarsknäppning på sovpåsen, men lyckades aldrig få till ett bra resultat, så jag valde att sy igen öppningen, göra en vidare halsringning för lättare påklädnad och istället sy dit en krage som man även har möjlighet att knäppa som en polo för att göra det lite varmare och gosigare. Denna gång blev jag nöjd med resultatet och hoppas att även mottagaren blir nöjd.

Öppen krage

Stängd polokrage

Kragen knäppt

Öppen krage




Inga kommentarer: