tisdag 14 oktober 2008

Kreativ natt!

När sonen somnat passade jag på att sitta i syverkstan en stund (halva natten) och jag fick färdigt en beställning på ett litet syskonset!

En långärmad raglantröja i storlek 104 till en storebror som snart ska få en lillasyster.
Till lillasyster beställdes en omlottbody samt ett par muddisar i storlek 62. Med uppvik av muddarna kan man nog använda plaggen även som strl 56 även om det kanske är lite stort då, men bättre att ha att växa i. Hoppas nu att plaggen kommer passa både storebror och lillasyster.
Mönster: Raglantröja (Ottobre 1-2008)
body och muddbyxa-eget mönster

Tyg: Beställaren valde själv tyget, som är av underbar trikå ifrån e-slöjd. Jag älskar verkligen kvalitén på e-slöjds tyger och nu när jag ser just denna färgkombination blir jag sugen på att sy i samma tyg till Alfie och hans kommande syskon. I LOVE RANDIGT!!!

Prymknappar till bodyn ifrån Bibbis Textil.

Muddväv: Röd och marinblå ifrån Calletex i Örebro

Skoj: Att det gick så lätt och smidigt och blev bra resultat trots att klockan var över midnatt när mudden syddes på att tryckknapparna fästes.

Trist: Att vår kamera är så dålig, färgerna återges inte på rätt sätt och ränderna blir suddiga. Den gör helt enkelt inte plaggen rättvisa. Måste investera i en riktigt dyr och apbra kamera snart ;-)

Syskonset
Till lillasyster
Närbild på ränderna
Till storebror!

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Du har riktigt kommit igång med sömnaden igen ;-)

En riktigt bra kamera kan jag rekomendera ;-) Bara älskar min nya som visar färgerna på kanonvis och man behöver inte ens vänta på dagsljus ;-)

Härliga kläder. Klassiska färger såsom rött/blått och vitt är så snyggt!!!

Skaparstigen sa...

Väldigt fint! Jag gillar också ränder.

Du är lite ojämn med bloggandet, måste jag säga! :)

Anonym sa...

Randigt är bäst!-VirkStina