måndag 20 oktober 2008

Rödvitprickig babyfilt!

Detta fantastiska prickiga fleecetyg hittade jag på nedsatt pris på Calletex i Örebro. Anledningen till det billiga priset var tryckfel där det kommit med en vit rand på ett ställe/meter (syns på vänster sida längst ner på filten). Jag kunde dock inte motstå tyget samt priset, utan det fick helt enkelt bli en meter som jag hittills har gjort en liten babyfilt av. På baksidan av filten använde jag det blågrå stjärntyget ifrån mjukatyger.

Jag overlockade alla kanter räta mot räta, vände och sydde en förstärkt raksöm runt hela filten. Satte på en av mina gamla namnlappar som jag sprättade bort från ett urvuxet plagg och vips var det klart (c.a 15 minuter allt som allt). Filten ska få värma lillen/lillan i vagnen alternativt ligga på skötbordet under frottén för att värma lite i vinterkylan.