onsdag 29 oktober 2008

Mera bebiskläder...

Igår kom äntligen mina namnlappar och dessa plagg har legat färdiga i väntan på dem, nu är de slutförda och kan bloggas om....Alla kläder är i storlek 62 förutom mössan som är något större, c.a 62/68.
Tyger kommer som vanligt ifrån Jofotex samt e-slöjd, det blålilarandiga setet är dock i Eisertrikå köpt på Tradera. Jag är fortfarande grymt arg på min kamera som förstör bilderna, gör dem suddiga samt framställer färgerna på fel sätt. Det blålilarandiga setet är kantat med ljusrosa mudd samt ljusrosa synliga sömmar, även om kameran lyckas få dem att nästan se vita ut.

Skoj: Att det går så snabbt och lätt att sy babybodys nu, har man gjort en eller två går det i ett nafs. Är också otroligt glad över min Prymtång och prymknapparna som gör det betydligt lättare att fästa tryckknappar, och dessutom sitter de bättre än de jag använde förut.

Trist: Gissa vad....Min superdåliga kamera....Blir lika sur varje gång jag ska fota!










3 kommentarer:

Jes sa...

Oj va kläder du har sytt, va fina dina bodysar är .)

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fina! Du är så himla duktig och så använder du så fina tyger. Hoppas du har det bra. Kram/ Veronica

Aleisa Ribalta sa...

Jättefina bodysar, jag tror inte jag kan göra det, så duktig. men nu mina barn är lite äldre, så de gillar klänningar och jag med. roligt att hitta hit, fina kläder och trevliga stund med inspiration shutning som du själv kallar din blogg har jag hittat. ska komma ofta, länkar från min blog till din, du kan väl göra samma om du har lust att göra det. kram!