torsdag 16 oktober 2008

Bas-set till Alfie

Äntligen fick jag lite tid att sy till Alfie, han har vuxit ur nästan alla "alfie design"kläder han haft och eftersom inte ork eller tid funnits under hösten har vi köpt en del nya kläder till honom istället. Nu tycker jag dock det är dags att han får lite "äkta" vara igen! ;-)

Först ut blev ett bas-set i svart. Jag är ju egentligen galen i starka färger, men det kan vara bra med nåt svartvitt ibland också för då kan man ju kombinera med andra färger på tröja och byxor till sen. Jag kunde dock inte motstå att sätta i öljetter med en limegrön anoracksnodd i midjan. Lite färg ska det väl vara....

Mönster: Eget till både body och byxa. Utgick dock ifrån mönster på raglantröja ifrån Ottobre (1-2008) till bodyn. Storlek 92 så att det går att växa i, mudden på byxorna gör ju att det bara blir lite skönt extrapös!

Tyg: e-slöjds randiga trikå till bodyn
svart velour till byxorna ifrån Ohlssons tyger.
Limegrön anoracksnodd ifrån Bibbis textil.
Svart ribbad muddväv ifrån Jofotex




Klädprovning

1 kommentar:

Jes sa...

Fina kläder, ja barnen behöver lite "bas"kläder ibland allt kan inte vara mönstrat de blir så svårt att macha då speciellt för pappor har jag märkt som kan kombinera ihop i stort sett vadsom helst :)