måndag 14 april 2008

Retro till lillkillen!

Var hos mormor i helgen och fick med mig lite gamla förkläden och rockar som hon hade tänkt att kasta på tippen. Det gröna byxtyget var tidigare en rock som mormor använt, och jag tyckte det blev riktigt läckert som byxor med orange mudd och lite pös. Till det sydde jag en mintgrön body med orange muddväv som kantband.

Jag blev nöjd med precis allt förutom kuvertringningen. Har tidigare använt eget mönster till kuvertringning, men denna gång använde jag mönster från Stoff och stil. Det resulterade i att den bakre halsdelen blev för vid och viker sig bakåt. Dessutom önskar jag att jag lärde mig hantera tvillingnålen (till kantbanden) även i elastiskt tyg. Kan hantera den i stumma tyger, tror jag måste köpa en speciell nål till trikå.











Inga kommentarer: