söndag 6 april 2008

Första Uggleplagget!!!

Första uggleplagget är nu tillverkat, det fick bli den mörkblå ugglan som fick vara först ut. Jag tyckte tröjan på Jofotex hemsida såg så fin ut, så jag använde ett vanligt tröjmönster och modifierade det själv. Fållade med hushållsoverlocksömmen som vanligt, i kontrastfärg (marinblå). Kantbanden är av marinblå muddväv som först overlockades fast, och sedan veks över och syddes med förstärkt raksöm. I eftermiddag ska jag sy ett par matchande marinblå byxor i velour med blåvitrandig mudd. Bilder kommer senare på den lilla modellen i kläderna!


8 kommentarer:

Mimmi sa...

Härlig! Jag är verkligen kär i ugglorna. Min tanke när Thea skev om dem i sin blogg var att det inte var så snygg men vit botten, men man får ju ändra sig. ;-) Snygg tröja. Själv håller jag på att klippa ut en tunika och ett par leggings för tillfället. Leggings skall matcha tidigare sydd body och tunikan skall få ett par enfärgade röda leggings som kombination. Ångrar att jag inte köpte matchande randigt, men det blir nog en tur till Jofotex snart igen.

P.S Betalar kaninerna idag och hör av mig när dessa små "godingar" hittar hem till mig.

elska sa...

Åh vad fin! Jag måste kolla om det finns mer tyg. ;-)

LinSar sa...

Jätte fin.Jag har ju inte fått mina ugglor på posten än men när de behagar komma så ska min kusin få ett plagg till sin nyfödda tös.Längtar;)

Jes sa...

Kanonfin tröja, va och köpte mitt tyg i helgen, så tvättmaskien har gått varm i helgen. Ska oxå sy en tröjja till våran son, har även fått en beställning på en klänning i uggletyget.

Jenny sa...

Hur fin som helst!!

GOBLIgobli sa...

Den blev hur söt som helst!
Nu köpte jag inte av det blåa men fram för mer marinblått överlag tycker jag. En lite underskattad färg... :-)

Botilda sa...

Jättefin och tuff modell! Som alla andra som ännu inte fått sina ugglor är jag naturligtvis grymt avundsjuk ;-)

Sofie sa...

Ja, jag hade ju inte heller tänkt att köpa av de blå ugglorna, men när jag såg det kunde jag inte motstå, köpte en meter av det blå och två meter av brunt och rött....Älskar dessa ugglor! Hoppas ni som väntar har fått era tyger nu!