torsdag 17 april 2008

Muddväv eller interlocktrikå?

Nu ska vi se om jag kan hjälpa någon att reda ut detta med vad som är vad av Jofotex tyger. Det var några i sytråden som fått tyger skickat och som inte visste riktigt vad som var mudd och vad som var interlock, jag hoppas jag kan hjälpa till....

Från vänster, smalspårig interlock-fanns i röd, blå, brun
I mitten-Muddväv, fanns enfärgat röd, blå, brun, samt samma färger i randigt.
Till höger- bredspårig interlock, tror det fanns i alla färger, men jag hittade bara den bruna :-(

Vänster- muddväv
mitten- interlock
höger- interlock


Interlock


Interlock med bredare ränder



Muddväv i alla tre färger

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, perfekt inlägg. Hur tycker du att den randiga muddväven verkar vara i kvalitet. Går den att använda som mudd utan att komplettera med resår?

Sofie sa...

Jag tycker muddväven har bra kvalitet och är lagom elastisk! Jag har gjort ett par bruna byxor med brunrandig mudd till min kille (finns i ett tidigare inlägg), och de sitter jättebra utan att ha resår i.