söndag 20 april 2008

Födelsedagskläder!

Imorgon (Idag) fyller Alfie 1 år!!! Klockan är dock bara 00.34 och jag har just färdigställt en av hans födelsedagspresenter! Det blev en röd Uggle-bodysuit efter eget mönster, och ett par riktigt 70-taliga bruna velourbrallor som jag blev inspirerad av hos Kokalal.... Modellen ska vara tight upptill och vida utsvängda ben, hoppas nu bara att kläderna kommer att passa, lillsnuffe ligger ju och sover så det går ju inte att prova. Men imorgon kommer säkerligen fler bilder på 1-åringen i nya kläderna!

Velour och uggletyg ifrån Jofotex
Röd muddväv ifrån Ohlssons tyger.




6 kommentarer:

Anonym sa...

Du får hälsa honom och gratulera! Fina kläder han kommer få. Visst går första året fort? Min E blir 7 månader idag, känns som det var förra veckan han kom.

Unknown sa...

Grattis på födelsedagen Alfred!!! Tur att du har en mamma som syr så ofattbart fina kläder till dig hela tiden! Kramar linaboozon

Anonym sa...

Jag får gratulera från min dotter som fyller 11 år idag!
Grabben blir ju coolast idag i alla fall, det är ju en sak som är säker.
/June på www.junebacken.se

Sofie sa...

Tack för alla grattis hälsar Alfie!

Och June, du får gratta din dotter som har en så bra födelsedag! :-)

Sarah sa...

Jättefina byxor, me like ;-) Var har du för mått från grenen och upp?

Sofie sa...

P.O.S.E: Från grenen och upp har jag 41 cm! Kan nog öka på några cm om man vill ha mer pös!