söndag 5 april 2009

Påskkyckling i omlotthoodie!

För ungefär ett år sedan gjorde jag den här hoodien till Alfie. Den är för liten till Alfie och för stor till Tuva, men såhär lagom till påsk tänkte jag att den skulle passa fint, så jag förminskade den, klippte bort de vita kantbanden och sydde in hoodien i sidorna och nederfållen samt förminskade luvan. Sedan valde jag att istället använda mig av orange kantband, det blev en riktigt snygg kombo enligt mig. Jag sydde hoodien i en väldigt smal modell, förminskade alltså bredden på mitt eget mönster för storlek 3 mån, i och med att lillan är en riktig smalis. Såhär blev resultatet!











8 kommentarer:

od Andulky sa...

Jättefin hoodie på en riktig sötis :-)!!

Madelene sa...

Superfin!

VirkStina sa...

Snyggt med gult och orange!

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Gud vad snygg vilka läckra färger tillsammans!

Doris_Assar sa...

Härliga vårfärger!!

Jes sa...

Kanonfin!!! Snyggt med oranget band till de gula tyget. Och va söt den lilla blev :)

VirkStina sa...

Då var du utmanad!

Gekko sa...

Härligt!