onsdag 1 april 2009

Wrapper i dubbel fleece till vagnen

Eftersom Tuva fått en ny vagn som vi valde att inte köpa någon liggdel till eftersom det är så kort tid kvar tills det är dags att byta till sittdel i alla fall så valde jag att sy en variant på en Lodger wrapper att ha i vagnen för att göra det lite extra mysigt.
Wrappern är i dubbel fleece och fästs med två kardborreband omlott precis som på originalet. Jag sydde även en kanal vid huvudändan så att man kan dra i ett resårband för att skapa en huva som täcker huvudet bra.
Egentligen hade jag tänkt att vika upp delen vid fotändan under omlottknäppningen, men valde sedan att sy på en påse för fötterna så att hon ska kunna använda den extra länge. Förhoppningsvis räcker den även nästa vinter, med en fotsack över blir det riktigt varmt och gosigt och ersätter åkpåsen. Nu när våren kommer ersätter den jacka/overall, Tuva låg bara i en tjock tröja och mössa och var precis lagom varm i vagnen.

Tyg: Lila med orangea hjärtan, samt turkos fleece, Blå resår, snörstoppar samt kardborreband ifrån Jofotex







9 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

oh vad fin och mysig. Om jag får barn någon gång så vill jag har en sån.

Hoppas ni har det härligt. Kram/Veronica

Madelene sa...

Åh vad fin! Första gången jag hittar hit nu! :0) Kikar runt lite jag och lägger till dig i min blogglista! :0)

Linda sa...

åh så fin. och fin bebis också :-) Bra tips det där med att skippa liggdel, nåt att fundera på. på vintern kan man ju bylsa om bebisen på ett helt annat sätt än på sommaren.

Doris_Assar sa...

Superfint!! Och vilket underbart tyg!! :-)

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Gud vilken fin !

Sandra sa...

Vad fin och praktisk!

Skaparstigen sa...

En sån har jag aldrig sett förut, men det ser ju otroligt smart ut. Måste ju vara smidigare än åkpåsen eftersom den blir lättare att öppna.

angelmax sa...

smart en sånn skulle jag med vilja sy tack för inspirationen

Gekko sa...

Det ser ju bara så gosigt ut! Jättefin!