söndag 9 november 2008

Dagisfotografering!

Imorgon är det dags för dagisfotografering, och jag funderade lite på vilka kläder Alfie skulle ha på sig eftersom det eventuellt kan ligga i tvätten. Till slut bestämde jag mig för att sy nya kläder och det fick då bli lite nya experiment. Raglantröjan syddes enligt mitt vanliga mönster, men så testade jag för första gången på att sy på en applikation i form av ett hjärta. Jag använde totally stable på baksidan som sedan revs bort, och hjärtat syddes på med tät zickzack. Tyvärr går min symaskin på sista varvet så det blev inte så bra som jag hoppats.

Även muddbyxorna syddes efter mitt egna muddbyxmönster men för första gången sydde jag i jeans och dessutom återanvända, jag klippte helt enkelt sönder ett par av mina urvuxna jeans (som jag förmodligen aldrig kommer i igen i alla fall). Byxorna kommer förhoppningsvis sitta lite pösigt nertill med den långa benmudden. Resultatet blev detta, vet dock inte om det blir dessa kläder imorgon eller om jag väljer nåt helt annat?! Jag är mer för starkare färger, medan sambon tycker dessa är perfekt och lagom neutrala....Får nog testa på lillkillen senare och se hur det ser ut "live"...



1 kommentar:

VirkStina sa...

Tror Alfie skulle va jättesöt i tröjan! Rolig idé med återanvända byxor!Vill se hur det ser ut på också!