onsdag 4 juni 2008

Back in business!

Äntligen är jag klar med min c-uppsats, och har fått tid och ork att börja sy igen! Igår och idag färdigställde jag det andra babysetet (av 3). Det fick bli en vitbrun kaninbody med orangea kantband och turkosa byxor med matchande orange mudd. Har sytt byxorna till det tredje setet, men det bloggar jag om när bodyn är klar också!

Nu har jag fått snits på detta med att sy pytteset, det gick ovanligt snabbt och smidigt, och inget som direkt krånglade.

Mönster-egenritat efter en Lindexbody
Maskinval- Overlock till att sy ihop alla delar, förstärkt rakssöm till stickningar och kantband.
Tyg: Kanintyg och enfärgad turkos trikå ifrån JNYdesign.
Muddväv ifrån Ohlssons tyger
Tryckknappar ifrån PRYM
Roligt-Att det gick ovanligt smärtfritt och blev så fina matchande färger, vill ha ett likadant set till Alfie!
Tråkigt-Inget!


1 kommentar:

Jes sa...

Vilket snyggt kit, färgerna va verkligen snygga ihop.