tisdag 9 september 2008

Mycket sytt, lite färdigt...

Nu var det bra längesedan jag bloggade, men jag har dock inte legat på latsidan. Jag har sytt en massa uppsättningar bodys och byxor, men det fattas en viktig detalj...tryckknapparna! Jag har letat som en tok efter nåt ställe på nätet eller live som säljer tryckknappar i storlek 8 mm, men det minsta jag hittar är 10 mm och det har jag redan massor av hemma. Tycker det blir alldeles för stort på små babyplagg. Nån som har tips kanske, vill gärna åt färgade tryckknappar i alla möjliga färger.

Jag har dock fått klart en jumpsuit till Alfie i en härlig grön manchester ifrån Jofotex, och två muddbyxor i velour och trikå även dem ifrån Jofotex. Allt i storlek 86.



2 kommentarer:

VirkStina sa...

Söta byxor!Ikväll ska jag börja med koftan!

FrökenC sa...

Jag tror att Åhlens har mindre tryckknappar... i alla fall här i sundsvall...