söndag 28 september 2008

Ett färgsprakande fleeceset till vagnsovningen på dagis!

Först och främst vill jag be mina återkommande bloggläsare om ursäkt att jag inte uppdaterat bloggen, men faktum är att jag inte kunnat sy något på väldigt länge. Jag har ett antal halvfärdiga projekt som inte kan bli klara förrän jag har köpt muddväv samt tryckknappar ifrån snapstore som tydligen ska ha knappar i storlek 8 mm.

Jag har i alla fall fått ihop ett fleece-set till Alfred som han ska ha när han sover ute i vagnen på dagis.

Tyg: Tjockare fleece, orange med massa söta pingviner på ifrån Jofotex. Även dragkedja och muddväv kommer därifrån, och det var Alfies mormor som valde och inhandlade detta söta tyg eftersom hon vet att jag älskar starka färger! :-)

Mönster: Eget med utgångspunkt ifrån tröja med raglanärm, Ottobre. Byxorna gjorde jag utefter mitt eget muddbyxmönster och valde att sätta i öljetter med orange anoraksnodd i midjan.

Storlek: 86/92, jag gjorde dock både byxa och jacka extravida eftersom kläderna ska sitta utanpå de vanliga kläderna, som ytterplagg!













5 kommentarer:

VirkStina sa...

Ja!Äntligen ett nytt inlägg-har väntat!

Bustråden sa...

Vilket fint tyg och bra modeller, syns ju dessutom bra

Skaparstigen sa...

Vad gosigt och varmt det ser ut. Sött mönster och fin färg.

Aggedesign sa...

Vilken mysig färg! Jättefin!

Carolas Bod sa...

Härligt det ser ut