måndag 21 juli 2008

Tröja med raglansöm till lillprinsen!

Direkt när jag fick mina elefanttyger bestämde jag mig för att göra en tröja i det gula tyget med brun mudd i ärm och hals. Idag kollade jag in Yrväders blogg och såg en sån toppenbeskrivning av hur man kan använda vanliga overlockmaskinen och göra en söm i skärningen som blir nästintill lika snygg som med en coverlockmaskin. Dessutom hade hon gjort tröjan i exakt samma tyg med brun mudd. Så det fick helt enkelt bli en kopia av den tröjan, och när den var klar kunde jag inte hålla mig ifrån att sy ett par matchande bruna velourisar till lillprinsen.

Både byxor och tröja är i storlek 86 och egentligen snäppet för stort ännu, men eftersom det är tänkt att passa i höst att ha på dagis och Alfie växer ju så det knakar så tror jag inte att det gör något att det är lite för stort ännu.

Dubbelvikt mudd i både midja och benslut

Fusk-Coverlocksöm

1 kommentar:

an.lo sa...

Jättesnyggt! Ser väldigt proffsigt ut när man gör en sådan synlig söm. (Måste komma på vad det ska bli av mina elefanter.)