fredag 9 maj 2008

Äntligen en solhatt!

Idag gjorde jag mitt första försök till en solhatt. Har funderat på det länge, men inte haft nåt mönster...nu var skaparstigen så supersnäll och lånade ut sin Guntherbok till mig, och jag ritade snabbt av mönstret på solhatt. Måste nog rita av alla mönster från båda mönsterarken så att jag har sen, det är ju inte så lätt att få tag på den boken, och som jag har letat....Jag lånade på biblioteket för ett tag sedan, men typiskt nog fattades mönsterarket för barn 0-1 år då....grrr!

Nåväl, jag hoppas att denna passar på den sovande lillkillen sen när han vaknar, då blir det till att köpa lite snyggare tyger och sy flera solhattar i så fall. Denna var mer en testversion av ett gammalt, gammalt tyg från mamma och pappa.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fort du kom igång! och hatten blev ju jättebra. Det verkar ju vara en rolig bok. OCh fint att mamma inte kom till skott att sy nåt ur den så den är i bra skick.
Vi har varit och fikat på ditt jobb idag, hela familjen. Trevliga lokaler.

VirkStina sa...

Visst kan jag virka en hatt tilll Alfie. Några önskefärger? Den kostar inget, möjligtvis en sån här solhatt i utbyte :-) Hoppas allt är bra! Jag har fått sommarlov idag! Kram!