tisdag 22 januari 2008

Min nya älskling!

Min overlockmaskin, Janome 644D har kommit!!! Direkt ifrån England, med en massa extra tillbehör, 50 trådrullar á tusen meter på varje rulle, 5 saxar, extra pressarfötter, nät till trådrullar, sprättare, m.m....Inte nog med det så fick jag mina tyger från e-slöjd samt Neanobelle idag, till mina beställningar. Nu ligger tygerna i tvättmaskinen och jag ska sätta mig en stund och sy nåt till Alfie i Jofotextyget medan Alfred sover sin skönhetssömn. Så spännande! :-)









2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättespännande med ny maskin, är fortfarande i valet och kvalet om jag skall beställa en jag oxå, men det lutar nog åt att jag gör det. Lite läskigt att det inte är i sverige bara....

Länken du skickade på sytråden, fick du med alla de pressarfötterna som var med på bilden där, och väska och tråd osv. Det är ju jättemycket xtra tillbehör ju! Spännande, hoppas den funkar bra. Var den lätt att trä?

Sofie sa...

Det tar ju ett tag att lära sig hantera en overlock, och jag har inte hunnit sitta så mkt vid den ännu, men det lilla jag gjort har gått super, förutom ärmen då! Den var trädd när jag fick den, med vit tråd på koner, men inte fulla koner. Jag kikade lite på trädningschemat och det verkar ganska krångligt att trä den, men det finns ett tydligt färgschema att följa. Men man kan ju knyta tråden och dra igenom när man ska byta tråd. Alla extra tillbehör har jag inte heller hunnit kika på, men allt som fanns på bilden verkar vara med. Jag tycker att du ska beställa därifrån om du vill ha en Janome, de var verkligen hjälpsamma och billiga och snabb leverans.