torsdag 16 oktober 2008

Mössa, vantar och halsvärmare!

Detta underbara stjärntyg köpte jag ifrån mjukatyger utan att egentligen ha någon aning om kvalitén. Den visade sig vara hur go och skön som helst, och det fick direkt bli ett nytt uteset till Alfie.
En mössa i dubbel trikå, ett par vantar med orange fleece invändigt, svart mudd samt orange anoracksnodd för att kunna knyta ihop och hålla reda på båda vantarna när de inte sitter på händerna.
Dessutom testade jag en ny variant av fuskhalsduk. Jag sydde en rektangel av både trikå och velour, kantade ena långsidan samt de båda kortsidorna med svart muddväv och satte i 2 tryckknappar längst upp. Sedan testade jag på lillkillen och det satt perfekt. Måste nog göra en till sen i fleece till de riktigt kyliga dagarna.

En viktig sak fattas dock ännu....namnlapparna! De tog slut i förrgår och det kommer inte nya förrän i slutet av oktober. Får sy på dem efterhand på plaggen sen, men jag saknar dem faktiskt.



Inga kommentarer: