onsdag 2 april 2008

Hoodie med raglanärm

Ännu en hoodie i trikå ifrån Jofotex. Gjorde en likadan till en beställning för några dagar sedan, och tyget räckte som tur var till en till lillskrutte härhemma också!
Testade dock att sy en hushållsoverlocksöm över raglanskärningen (som stickning), och det blev helt OK. Kunde nog ändå varit mer nogrann med trådspänning och stygnlängd så hade det nog blivit ännu snyggare, men att sprätta är inte min stora förtjusning så jag lät det vara! Även denna hoodie fick långa ärmar med muddväv ifrån Jofotex i matchande bränd orange färg.




1 kommentar:

Liza sa...

Snygg! Jag har ett tips till för att göra snygga stickningar i raglanskärningen. Om du har en vanlig overlock vill säga? Minns inte om du har det. Iaf så jag på ester och konrads sida att hon hade sytt overlocksömmen på rätan, sen hade hon stickat ner den med en raksöm. Jag har testat att göra det och det blev kanonsnyggt. Ska blogga om den tröjan idag.